Picnic wil het aantal hubs in Duitsland verhogen naar 200 stuks in 2 tot 3 jaar tijd. Op dit moment zijn dat er nog zo'n 75, zo zegt medeoprichter Frederic Knaudt tegen het Duitse Lebensmittel Zeitung.
De nieuwste hubs worden aankomende week geopend in Hannover en Berlijn. Daarna moet er iedere 2 weken een nieuwe hub worden geopend. Alleen al in de Duitse hoofdstad hoopt Picnic daar 1,3 miljoen meer klanten mee te bereiken.
De Nederlandse onlinesupermarkt is momenteel vooral actief in Hannover, Hamburg en Berlijn. In de loop van het jaar komt daar Neurenberg bij. Knaudt ziet daarnaast ook kansen in de gebieden rond Leipzig en Dresden.
Picnic is druk bezig in Duitsland uit te breiden. Vorige maand werd bekend dat de Nederlandse supermarkt in Noord-Duitsland in de provincie Sleeswijk-Holstein nieuwe steden gaat bedienen. Begin dit jaar opende Picnic al een nieuw distributiecentrum in Offenbach, in de buurt van Frankfurt.
De uitbreiding van Picnic in Duitsland hangt samen met flinke investeringen die in het bedrijf worden gedaan. Zo heeft de Duitse supermarktketen Edeka inmiddels al een half miljard euro in het Nederlandse bedrijf gestoken. De helft van dit bedrag is bij uitstek bedoeld om de groei in Duitsland te versnellen.
Reacties 0