Consumentenbond dagvaart Albert Heijn om ‘kassabonfouten’
Gepubliceerd op 16 april 2024 om 13:10
De Consumentenbond heeft Albert Heijn gedagvaard vanwege fouten op de kassabon. De bond eist transparantie over de interne onderzoeken naar de fouten.
Albert Heijn deelde de uitkomsten van de onderzoeken niet. De Consumentenbond denkt met de resultaten beter te kunnen vaststellen welke schadevergoeding men kan afdwingen voor de klanten.
Volgens onderzoeken van de Consumentenbond kloppen de kassabonnen van Albert Heijn, Jumbo en Plus vaak niet. De bond wil daarom dat de supermarkten de te veel gerekende boodschappen gaan vergoeden aan de consumenten.
Reactie Albert Heijn
In een reactie aan RetailTrends laat Albert Heijn weten dat ze de dagvaarding bestuderen en blijven inzetten op een constructief overleg met de Consumentenbond. De supermarktketen stelt daarnaast al diverse maatregelen te hebben genomen om klanten de juiste prijs te laten betalen. Als voorbeeld noemt een woordvoerder de elektronische schapkaarten.