Consumentenbond dagvaart Albert Heijn om ‘kassabonfouten’

Consumentenbond dagvaart Albert Heijn om ‘kassabonfouten’

De bond eist transparantie over de interne onderzoeken van de supermarktketen naar fouten op de kassabon.

De Consumentenbond heeft Albert Heijn gedagvaard vanwege fouten op de kassabon. De bond eist transparantie over de interne onderzoeken naar de fouten.

Albert Heijn deelde de uitkomsten van de onderzoeken niet. De Consumentenbond denkt met de resultaten beter te kunnen vaststellen welke schadevergoeding men kan afdwingen voor de klanten.

Volgens onderzoeken van de Consumentenbond kloppen de kassabonnen van Albert Heijn, Jumbo en Plus vaak niet. De bond wil daarom dat de supermarkten de te veel gerekende boodschappen gaan vergoeden aan de consumenten.

Reactie Albert Heijn
In een reactie aan RetailTrends laat Albert Heijn weten dat ze de dagvaarding bestuderen en  blijven inzetten op een constructief overleg met de Consumentenbond. De supermarktketen stelt daarnaast al diverse maatregelen te hebben genomen om klanten de juiste prijs te laten betalen. Als voorbeeld noemt een woordvoerder de elektronische schapkaarten.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!