Stel spendeert meer in super

Klanten die in gezelschap van anderen boodschappen doen, geven meer uit in de supermarkt. Dat stelt Joop Holla, onderzoeksdirecteur van GfK Panel Services. Een consument die alleen boodschappen doet, geeft gemiddeld 17,20 euro uit. Als de partner meegaat is dit vijf euro meer, en als de kinderen meegaan zelfs tien euro.

Volgens Holla moeten winkeliers dan ook zorgen dat winkelbezoek voor alle gezinsleden zo aantrekkelijk mogelijk is. “Hoe langer consumenten in de winkel verblijven, hoe hoger het te betalen bedrag aan de kassa is. Aandacht voor alle gezinsleden in de supermarkten is dus van eminent belang. Enerzijds door extra aandacht aan kinderen te schenken, bijvoorbeeld in de vorm van eigen winkelwagentjes of events als spaaracties of tekenwedstrijden. Anderzijds trekken non-food aanbiedingen of de tijdschriftafdeling vooral de aandacht van mannelijke partners.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!