MediaMarkt test duurzame pop-upstore op eigen bodem
Gepubliceerd op 13 mei 2024 om 09:30
MediaMarkt is opnieuw aan het experimenteren met een nieuw winkelformat. De elektronicaretailer test op eigen bodem een tijdelijke conceptstore met duurzamere en gereviseerde producten, die voorheen alleen online verkrijgbaar waren.
De pop-upstore is onlangs geopend in de Duitse universiteitsstad Tübingen. In de winkel krijgt refurbished elektronica een plek in de schappen. Ook worden er smartphones, tablets en smartwatches met het Betterway-logo verkocht: items die onder het eigen duurzaamheidslogo worden geproduceerd.
Ook kunnen klanten er terecht voor het inleveren van gebruikte elektronische apparaten, waar ze een cadeaubon voor terugkrijgen. Deze items worden extern gerepareerd, waarna ze weer kunnen worden doorverkocht.
Multichannel
Naar eigen zeggen is de duurzame pop-upstore een belangrijke stap in de multichannelstrategie van het bedrijf: in de winkel zijn allerlei producten te koop die voorheen alleen te vinden waren op de marktplaats van MediaMarkt.
Het concept wordt op korte termijn ook in andere Duitse steden uitgerold. In zijn thuisland heeft de retailer zo'n 400 vestigingen. Of en wanneer het concept ook in Nederland wordt geïmplementeerd, is nog niet bekend.