Domino's ziet ruimte voor dubbel zoveel winkels in Nederland 

Domino's ziet ruimte voor dubbel zoveel winkels in Nederland 

In 2037 zou Nederland verzadigd zijn met 634 Domino's Pizza-locaties. "Maar ook daar hangen we geen datum aan", zegt ceo Misja Vroom tegen RetailTrends.

Domino's Pizza ziet nog meer ruimte in Nederland dan het maximum van 600 vestigingen. "De bevolking groeit, en dus is er potentie voor meer locaties", zegt ceo Misja Vroom in een interview met RetailTrends

De grootste pizzaketen van ons land heeft zijn winkelbestand vorig jaar fors uitgebreid, met 41 nieuwe locaties. Eind 2023 telde Nederland 360 locaties. Toch verwacht Vroom door de verslechterde marktomstandigheden zijn groei niet heel drastisch in te dammen. "Misschien doen we het 1 of 2 jaar iets rustiger aan. Maar zelfs in die ‘rustige jaren’, zoals vorig jaar, kunnen we nog met meer dan 10 procent groeien.”

Domino's tikt in 2024 de 35 jaar aan. De Benelux-ceo zegt geen duidelijk aantal openingen voor ogen te hebben. "Uiteindelijk gaat het erom dat je filialen opent waarmee mensen hun boterham kunnen verdienen. Misschien kan dat met 10 nieuwe filialen, misschien zelfs met 20." Daarom bekijkt de fastfoodketen per situatie of er animo is voor een nieuwe locatie. "Je systeem moet eigenlijk zo gezond zijn en zo goed draaien dat mensen vechten om een nieuwe vestiging. Dat is de ultieme droom.”

634 Domino's
Vroom stelde 5 jaar geleden dat Nederland verzadigd zou zijn met 600 locaties, als de keten net als in Australië 1 locatie zou hebben op 30.000 inwoners. Met de bevolkingsgroei in het achterhoofd, ziet Vroom direct ruimte voor meer winkels in ons land. Zo zouden er met 19 miljoen Nederlanders in 2037 (naar schatting van het CBS), ruimte zijn voor 634 Domino's in ons land. "Maar ook daar hangen we geen datum aan.”

Al meer dan een kwart eeuw houdt de van oorsprong Amerikaanse keten het vol om de grootste in ons land te zijn. Een gesprek met ceo Misja Vroom, over vertrekkende (flits)bezorgers, de concurrentie met New York Pizza en de broodnodige innovatie. "Je bent zomaar de volgende Kodak, Getir of zelfs Blokker.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!