Welkom in de nieuwste uitgave van Empowering Retail, het magazine van Valk Solutions barstensvol met visie verhalen van onze klanten en collega’s. Er is zo veel vindingrijkheid en dynamiek in de markt die retail heet, daar kan ik persoonlijk enorm van genieten. Er valt me ook iets bijzonders op. Meer dan ooit zien we geslaagde voorbeelden van partnerschap in de keten, van samen vooruit komen, van co-creatie zo u wil.


De samenwerking tussen producenten en retailers is van alle tijden, maar intensiveert tot grote hoogte. In het artikel over Wibra ziet u CEO Bas Duijsens met een fles Dasty in zijn handen. Dit partnerschap tussen Wibra en Dasty gaat veel verder dan een traditionele inkooprelatie. In wederzijds vertrouwen wordt geïnnoveerd en geëxperimenteerd.


Ook de integratie van winkels en online speelt bij vrijwel al onze klanten. Er zijn steeds meer succesvolle voorbeelden waarin winkels en webshop elkaar versterken, de webshop zelfs wordt gedragen door de winkels. Peter van Grootheest, financieel directeur van Bouwmaat, verhaalt openhartig over de omnichannel strategie van Bouwmaat in de markt van professionele klussers


In de keten van marketeers en technisch specialisten zien we ook de krachtenbundeling zich verdiepen. Als coöperatie en grootste franchisegever van Nederland heeft Primera een naam hoog te houden. Formuledirecteur Hans Oberg vertelt hoe Primera zich opnieuw blijft uitvinden in de samenwerking tussen marketing en IT.


Al deze ondernemende verhalen hebben een heldere rode draad. Samen staan we sterk, komen we vooruit. Dat geldt ook voor Valk Solutions. Daarom zetten we de klanten van onze klanten centraal bij de software ontwikkeling. In dit magazine laten we zien hoe ons open cloud platform een moderne customer journey mogelijk maakt.


Het was een feest om het blad samen met klanten en collega’s te mogen maken. Ik dank hen voor alle creatieve energie die zij met ons hebben gedeeld. Veel leesplezier gewenst.

 

Karin Valk,
algemeen directeur Valk Solutions