In een tijdperk waarin technologie de norm bepaalt en de klantverwachtingen toenemen, is het creëren van een naadloze klantreis een absolute prioriteit. Middels het ASPOS Unified Commerce Platform krijgt de klant een optimale winkelervaring waarbij gemak, personalisatie en toegankelijkheid voorop staan. Business development manager Dennis Oudijn legt uit hoe klanten overal en altijd toegang krijgen tot hun aankopen, spaarpunten en vouchers.


Een klantreis omvat vele fasen, van het eerste moment van inspiratie tot het daadwerkelijke moment van aankoop en de daarbij behorende opvolging. Wij hebben het ASPOS Unified Commerce platform ontworpen om elke stap van de klantreis te ondersteunen en te verrijken.


Het begint allemaal met inspiratie. Via e-commerce en sociale media stellen we klanten in staat producten te ontdekken en te verkennen op verschillende platformen. Klanten kunnen altijd rekenen op een consistente ervaring van productinformatie en voorraden. Eenmaal in de winkel kan de consument op elk touchpoint worden bediend. Daarbij staat klantdata centraal, waardoor de consument kan worden voorzien van relevante informatie, klantspecifieke acties en inzicht in het spaarprogramma.


Een essentieel onderdeel van ASPOS is het loyaltyprogramma, ontworpen om de band tussen de klant en de retailketen te versterken. Het loyaltyprogramma stelt de consument in staat om via elk touchpoint punten te sparen, vouchers te verzilveren en exclusieve aanbiedingen te ontvangen die zijn afgestemd op de individuele voorkeuren en koopgedrag. De touchpoints kunnen eveneens worden ingezet voor up- en crosselling. Dat geldt ook voor de dynamische prijsscanner, die retailers ook kunnen gebruiken voor hun commercials en andere visuele uitingen. Eenmaal na de aankoop kunnen marketingcampagnes op basis van bijpassende producten, abonnementen en onderhoud worden aangeboden binnen de product- en klantselectie.

 

 

 

 

 

“Of klanten nu in de winkel zijn, thuis op de bank zitten of onderweg zijn: ze kunnen altijd rekenen op een consistente en gepersonaliseerde ervaring.”
Dennis Oudijn, Valk Solutions

 

 

 

 

 

 

Naadloze integratie

De naadloze integratie van online en offline kanalen is een van de kernprincipes van ASPOS. Of onze klanten nu in de winkel zijn, thuis op de bank zitten of onderweg zijn: ze kunnen altijd rekenen op een consistente en gepersonaliseerde ervaring. Met ASPOS kunnen klanten bijvoorbeeld online producten bekijken en reserveren om ze vervolgens in de winkel te passen en af te rekenen. Via de aangesloten PWA-webshop (progressive web app) fungeert de webshop als een app, die alle voordelen van een app biedt zonder het bijbehorende onderhoud en beheer. Scan bijvoorbeeld direct je klantenkaart vanuit de webshop, zet je vouchers in of gebruik de shop als winkelwagen in de winkel. De mogelijkheden zijn eindeloos.