Picnic voor het eerst winstgevend in Nederland

Picnic voor het eerst winstgevend in Nederland

Picnic is voor het eerst winstgevend in Nederland. Dat vertelt medeoprichter Michiel Muller aan Distrifood.

Het gaat nog wel om de brutowinst, zo geeft Muller in het gesprek toe. Toch noemt hij het een ‘belangrijke mijlpaal’. De brutowinst heeft het bedrijf volgens de medeoprichter te danken aan de robotisering van het bedrijf.

“Het fulfilmentstuk, waar de meeste kosten in zitten, wordt door robotisering dubbel zo efficiënt. En dan gaat het hard”, aldus Muller. Hij zegt verder dat deze zwarte cijfers mogelijk niet blijvend zijn. Door verdere investeringen zal de groei in winst niet lineair zijn.

De robotisering van Picnic zit hem vooral in de distributiecentra. De onlinesupermarkt opende ondanks een tweede robot-dc in Dordrecht, nadat het al enkele jaren een dergelijk distributiecentrum in Utrecht heeft. Bij de opening in Dordrecht kondigde Picnic al aan dat het meerdere van deze dc's op de planning heeft staan, waaronder in Duitsland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!