Albert Heijn verwijdert naambordjes personeel om veiligheidsredenen

Albert Heijn verwijdert naambordjes personeel om veiligheidsredenen

Albert Heijn-personeel zal in de nabije toekomst niet meer met naamkaartjes op de borst in de winkels te vinden zijn. Winkeldirecteur Sonja Boelhouwer noemt het in een interview met het AD ‘te onveilig’.

De naamplaatjes worden vervangen met de tekst ‘Wij zijn team Albert Heijn’. De stappen zijn genomen nadat uit een interne enquête was gebleken dat 70 procent van het personeel zich niet meer prettig voelde met een naambadge. Zo meldden diverse medewerkers dat ze met hun eigen naam werden uitgescholden. Ook konden personeelsleden worden gevonden via social media.

“We scherpen daarnaast ook onze huisregels aan”, zo vertelt Boelhouwer tegen de krant. “We voegen toe dat onze collega’s met respect moeten worden behandeld en dat er niet meer gefilmd mag worden in de winkels. Ik besef natuurlijk ook wel dat dat niet alles oplost; mensen die kwaad willen, zullen dat toch wel doen. Maar voor collega’s is het wel een steun in de rug.”

Dirk
Albert Heijn is niet de eerste supermarkt die maatregelen neemt met betrekking tot veiligheid in de winkel. Zo introduceerde Dirk in mei de bodycam voor het personeel. Zo kunnen medewerkers de-escaleren bij gespannen of dreigende situaties. Ook Jumbo kwam eerder al met het nieuws dat het meer camera’s in de winkel ophangt. Deze zijn zowel om diefstal tegen te gaan als om medewerkers een veiligere werkomgeving te bieden.

Reacties 3


Freek Hilgerdenaar 18 jun, 13:33

Beste Erik Jan,
Het zijn vaak parttimers met een zeer lage leeftijd die een zeer beperkt aantal uren mogen werken en weinig kosten
heeft niets met een denigrerende toon te maken.


Erik-Jan Sanders 17 jun, 17:41

Wat een denigrerende toon sla jij aan door nieuwe medewerkers een Puppy te noemen. En tja, je had natuurlijk moeten vragen naar Blueband, niet bleuband. Communicatie is inderdaad ook een vak.


Freek Hilgerdenaar 17 jun, 13:03

het lijkt wel of alle consumenten veroordeeld worden, stop eens met die flauwekul en zorg eerst eens dat er minder puppy's in de winkel werken dat er minimaal 3 mensen in de winkel aanwezig zijn die van de hoed en de rand weten.
voorbeeld: laatst vroeg ik aan een medewerker(Puppy) waar de bleuband lag! Hij keek even op een elektronisch apparaatje en wist mij te vertellen dat deze uit het assortiment waren! Dan zullen wij het maar niet hebben over de selfscan laten we zeggen communicatie is een ook een bak.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!