Albert Heijn zet volgende stap in generatieve AI

Albert Heijn zet volgende stap in generatieve AI

De functie Scan & Kook moet voedselverspilling tegengaan en de klantervaring verbeteren.

Albert Heijn komt met een nieuwe ontwikkeling in generatieve AI. Met Scan & Kook hoopt de supermarktketen de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling te zetten.

In de Albert Heijn-app kan de klant met Scan & Kook een foto maken van een ingrediënt. Op basis daarvan worden er gepersonaliseerde recepten gezocht, die te linken zijn met de boodschappenlijst. Ook moet het ervoor zorgen dat de voedselverspilling afneemt. Scan & Kook sluit aan bij eerder gelanceerde innovaties, zoals dynamisch afprijzen. Hierbij worden producten die bijna over de datum zijn, tegen een gereduceerde prijs aangeboden.

De marktleider in Nederland kwam vorige zomer met een eigen AI start-up: Gen AI Labs. Daarmee zet de supermarktketen generatieve kunstmatige intelligentie in om de klantervaringen te verbeteren. Het eerste product dat gelanceerd werd was de Receptenscanner, die nog steeds standaard in de app zit.

Eind vorig jaar sprak vice president tech Gerhard van der Bijl over de rol van AI en tech bij Albert Heijn tijdens RetailTech, een evenement van RetailTrends. Kijk hier zijn presentatie of lees het interview.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!