Ook HemdVoorHem stopt met Amazon

Ook HemdVoorHem stopt met Amazon

Herenmodemerk HemdVoorHem gaat stoppen met de verkoop van kledingstukken via externe markplaats Amazon. Het bedrijf treedt hiermee in de voetsporen van branchegenoten zoals C&A, Nike en IKEA. 

Binnenkort is het assortiment van HemdVoorHem niet meer beschikbaar via Amazon. Ceo Michiel Snoek noemt het op LinkedIn 'onmogelijk om via dit platform geld te verdienen'. 

Begin dit jaar kondigde C&A aan te stoppen met verkopen via externe digitale marktplaatsen. De samenwerkingen met Amazon, Wehkamp en Zalando werden kort hierna stopgezet. De resultaten van de samenwerking met de marktplaatsen blijken 'niet bevredigend', aldus de kledingretailer. De marges zijn laag door de af te dragen commissie.

Kledingmerken hopen met de verkoop via marketplaces onder andere meer naamsbekendheid te genereren. Volgens deskundige Geert-Jan Smits leidt dat er in de praktijk niet toe dat deze nieuwe klanten de volgende keer rechtstreeks zakendoen met modemerken. "C&A is niet de eerste producent die platforms vaarwel zegt. Zo was IKEA ietsje eerder en zijn Zara, H&M, de luxe merken van LVMH en Gucci niet te vinden op deze marktplaatsen." 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!