RetailTech: Rondrijdende retailmedia en online nieuwe schoenen passen

RetailTech: Rondrijdende retailmedia en online nieuwe schoenen passen

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Albert Heijn, Etsy en Vans.

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Albert Heijn, Etsy en Vans.

Albert Heijn

AH Retail Media Services, de retailmediatak van Albert Heijn, komt met een nieuwe innovatie. Voortaan kunnen merken via de app en op de website van de supermarktketen een video-advertentie op het platform zetten. De retailmedia zal straks ook zichtbaar zijn op de bezorgbussen van de supermarktketen. “Retail Media Services gaat weer een nieuwe en mooie fase in”, aldus head of media service Rolf Oosterhoff. “We kunnen onze adverteerders steeds betere proposities en inzichten bieden. Hierdoor kunnen ze hun doelgroep nog beter en sneller bereiken.” Om de inzichten beter toegankelijk te maken heeft Albert Heijn ook een nieuwe instore performance dashboard.

Etsy

Online retailer Etsy gaat producten aanbieden die met behulp van AI zijn gemaakt. De specialist in handgemaakte producten wil deze ‘moderne kunst ook gaan omarmen’. Om duidelijk onderscheid te blijven maken, lanceert het daarom nieuwe labels. Waar eerder alleen werd gekeken naar handgemaakt of vintage, komt er door AI nu een nieuw label bij: ‘ontworpen door verkoper’. De kunst is alleen toegestaan om te verkopen als de verkopers ook duidelijk zijn over hun eigen vaardigheden die ze hebben ingezet om de AI-kunst te maken.

Vans

Vans komt met een nieuwe activatie in de wereld van Roblox. Nadat het merk vorig jaar erg populair was in de virtuele wereld, lanceert het dit keer zijn nieuwe schoen Mixxa. Gebruikers van Roblox kunnen de schoenen in de virtuele wereld dus al aandoen voordat ze in de winkels liggen. De schoen wordt op 18 juli pas fysiek beschikbaar. De Vans-wereld op Roblox is groot. Via skateboardtrucs kun je punten verdienen om nieuwe locaties binnen de wereld te ontgrendelen en zo meer producten te vinden. Het doel van Vans blijft om de jongere consument aan zich te kunnen blijven binden.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!