Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Foot Locker, Ekoplaza en Sandro.
Foot Locker
Gaming, fysieke retail en de Olympische Spelen: Foot Locker mengt deze 3 samen tot 1 geheel, in zijn AR-game 'The HeARt Experience'. De Amerikaanse sportketen kleurt vanaf de start van de Spelen rood-wit-blauw met een challenge, in het hart van Parijs. Vanaf donderdag kunnen fans meedoen aan een grootschalige game, waarin het de bedoeling is om zoveel mogelijk winkels van de sportwinkelketen aan te doen.
De spelregels zijn simpel: in de Franse hoofdstad zijn 12 'experiences' met augmented reality te vinden in de winkels van Foot Locker. Bij het vinden van deze spots kunnen er punten worden verdiend. Die kunnen worden ingewisseld voor kortingen in de winkels, of om kans te maken op prijzen.
Ekoplaza
Biologische supermarktketen Ekoplaza - dat dit jaar uit onderzoek uit de bus kwam als duurzaamste retailer van...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Foot Locker, Ekoplaza en Sandro.
Foot Locker
Gaming, fysieke retail en de Olympische Spelen: Foot Locker mengt deze 3 samen tot 1 geheel, in zijn AR-game 'The HeARt Experience'. De Amerikaanse sportketen kleurt vanaf de start van de Spelen rood-wit-blauw met een challenge, in het hart van Parijs. Vanaf donderdag kunnen fans meedoen aan een grootschalige game, waarin het de bedoeling is om zoveel mogelijk winkels van de sportwinkelketen aan te doen.
De spelregels zijn simpel: in de Franse hoofdstad zijn 12 'experiences' met augmented reality te vinden in de winkels van Foot Locker. Bij het vinden van deze spots kunnen er punten worden verdiend. Die kunnen worden ingewisseld voor kortingen in de winkels, of om kans te maken op prijzen.
Ekoplaza
Biologische supermarktketen Ekoplaza - dat dit jaar uit onderzoek uit de bus kwam als duurzaamste retailer van Nederland - kleurt na groen nu ook blauw. Het bedrijf gaat zijn detailhandel-concullega's achterna en experimenteert met het gebruik van elektronische schaplabels. De supermarkt in Den Bosch heeft de primeur: hier zijn de schappen al voorzien van de automatische kaartjes. Hiermee worden prijzen en aanbiedingen op de kaartjes direct aangepast, waarmee het handmatig aanpassen van de prijs niet meer nodig is. Ook is het duidelijk welke producten - tijdelijk - niet verkrijgbaar zijn in de schappen.
Sandro
Wie de schoen past trekt 'm aan - toch? In de realiteit valt dat nogal eens vies tegen: het ene merk is het andere niet, en het ene materiaal kan zomaar eens kleiner uitvallen (of uitlopen) dan het andere. Daar heeft het Spaanse schoenenmerk Sandro iets op gevonden: AI. Door middel van technologie worden klanten online geholpen met het vinden van hun schoenmaat. Simpel: klanten worden gevraagd om een voetenfoto, en om hun lengtematen en gewicht, waar de perfecte schoenmaat op wordt gebaseerd.