'Dolce & Gabbana ziet toch af van de beurs'

'Dolce & Gabbana ziet toch af van de beurs'

Het Italiaanse luxemerk had het onlangs voor het eerst over een mogelijke beursgang, om vers groeikapitaal op te halen. 

Het is niet waarschijnlijk dat Dolce & Gabanna op korte termijn zijn entree maakt op de beurs. Het luxemerk kiest er vermoedelijk toch voor om een minderheidsaandeel te verkopen aan een investeerder, meldt Reuters op basis van interne bronnen.

“We zijn nu klaar om ons bedrijf open te stellen voor externen, via een beursnotering of via een andere weg”, zei ceo Alfonso Dolce een paar weken geleden nog tegen de Italiaanse krant Corriere della Sera. Met vers kapitaal wil het bedrijf vooral harder groeien in de Verenigde Staten. 

Moeilijke markt
Nu blijkt dat een beursnotering niet de meest voor de hand liggende optie is voor het Italiaanse luxemerk. Bronnen noemen de moeilijke marktomstandigheden in het luxesegment als belangrijkste aanleiding. Hoewel de totale waarde van Dolce & Gabbana wordt geschat op zo'n 6 miljard euro, zou dit niet de beste tijd zijn voor een beursgang. Het verkopen van aandelen aan externe zou Dolce & Gabbana wel kunnen voorzien van groeigeld. 

Volgens Reuters zijn er al meerdere gegadigden. De gesprekken bevinden zich nog in een 'onderzoekende fase': Dolce & Gabbana heeft nog geen adviseurs in de arm genomen. 

Het Italiaanse luxemerk wordt nog steeds bestuurd door Domenico Dolce en Stefano Gabbana, de modeontwerpers die het bedrijf in 1985 oprichtten. Dolce & Gabbana heeft in Nederland 2 winkels, allebei in Amsterdam. De locaties zitten in de Bijenkorf en op de P.C. Hooftstraat.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!