Omnichannel Retail als strategie van retailers binnen Nederland is niet meer weg te denken. Toch zijn er diverse trends en mogelijkheden die jouw omnichannel retailstrategie naar de volgende stap brengen. En hoe kan Centric jou hierbij helpen?
Volwassenheid
Vanuit strategie en bedrijfsvoering kunnen we, hoewel er verschillende volwassenheidsniveaus zijn, zeker stellen dat de omnichannelretailstrategie zijn intrede heeft gedaan binnen een groot deel van de retailers. Eenieder past het op zijn of haar eigen manier toe waardoor zij een eenduidig beeld krijgen van hun consument, waar dan ook, wanneer dan ook en hoe dan ook.
De rol van technologie
Technologie speelt een belangrijke rol om een omnichannelretailstrategie mogelijk te maken en te omarmen. Het voornaamste onderdeel hiervan is een naadloos en modern point-of-saleplatform dat het mogelijk maakt om data vanuit transacties te analyseren, op diverse niveaus en vanuit de verschillende kanalen. Bovendien bevordert technologie de integratie van je point-of-saleplatform met andere systemen zoals een WMS, ERP, CRM en loyaliteitsoftware. Hierdoor breng je het gehele ecosysteem bij elkaar om de omnichannelstrategie nog verder tot leven te laten komen. Combineer dit met AI, VR en AR om zo een volledige technische basis te hebben die je strategie en bedrijfsvoering ondersteunt.
Omnichannel Retail Suite
Hoe pas je deze thema’s toe in je dagelijkse operatie en bereid je jezelf voor op de toekomst? Of het nu gaat om het integreren van de verkoopkanalen of het verkrijgen van inzichten in je klanten via transactiegegevens; Omnichannel Retail Suite (ORS) van Centric helpt je bij het bereiken van al je omnichanneldoelstellingen. ORS biedt een device- en plaats onafhankelijk kassasysteem (inPosition) voor persoonlijke interactie met de kracht van data-gedreven service. Daarnaast biedt ORS een compleet back-endsysteem: Omnichannel Business Platform (OBP). Hiermee stuur je je retailformule centraal aan. Door de combinatie van een front-end- en een back-end- systeem zorgen we voor integratie binnen je ecoysteem, een vlotte check-out en een hogere klantloyaliteit. Die loyaliteit en daarmee dus een nog betere binding met je klant gaan helpen om succesvoller te zijn in de toekomst over al je kanalen heen.
Meer weten?
Wil je meer weten over Omnichannel Retail Suite (ORS) of hoe wij retailers ondersteunen bij complexe vraagstukken? Ga dan naar de website of neem contact met ons op.
Hoe maak je je omnichannel retailstrategie in de toekomst tot een succes?
Gepubliceerd op 19 augustus 2024 om 10:46
Reacties 0