Jumbo zet aanval in op Albert Heijn, Ton van Veen daagt Marit van Egmond uit
Gepubliceerd op 21 augustus 2024 om 16:36
Supermarktketen Jumbo opent de aanval op marktleider Albert Heijn. De formule uit Veghel zegt 'euro's goedkoper te zijn' en toont twee kassabonnetjes die dat moeten aantonen.
Op de bonnetjes staan 21 producten die bij twee winkels van Jumbo en Albert Heijn in Dordrecht zijn gekocht. Het gaat zowel om A-merken als huismerken. Jumbo is bijna 5 euro goedkoper op de getoonde kassabon met geselecteerde producten. Jumbo zegt daarnaast de goedkoopste landelijke supermarkt in dranken te zijn. Bovendien verwijst Jumbo op zijn website naar een productvergelijking van website Manners, waarin het als goedkoopste uit de bus komt. Albert Heijn en Plus waren de andere onderzochte ketens.
Jumbo-topman Ton van Veen confronteert op LinkedIn zijn Albert Heijn-collega Marit van Egmond met de kassabonnetjes. Hij heeft het over de laatste sprint van het jaar. "En bij sprinten hoort gezonde competitie, toch? Marit van Egmond (AH), sprint je mee?" Gevolgd door een emoticon met een knipoog.
Van Veen kondigde begin dit jaar aan dat Jumbo de boodschappen goedkoper wil maken. Dat leidde al diverse keren tot prijsconflicten met fabrikanten, met lege schappen tot gevolg. Jumbo wil onder meer door lagere prijzen verloren marktaandeel terugwinnen.