Tesco stapt over van paskamer naar woonkamer

Tesco stapt over van paskamer naar woonkamer

Tesco, de Britse marktleider in levensmiddelen, verkoopt nu ook woonaccessoires. De overstap naar onder meer beddengoed, vloerkleedjes en koffiekopjes neemt het supermarktbedrijf vanuit F&F, haar eigen kledingmerk.

Volgens Tesco is de beslissing om F&F uit te breiden van kleding naar woonaccessoires een gevolg van het gegeven dat veel consumenten hun woonstijl en kledingstijl veel meer op elkaar afstemmen. Zo verklaart Tesco in de Britse vakmedia dat het merkt dat klanten van F&F elk seizoen veel aandacht besteden aan de samenstelling van hun woninginrichting. Tesco volgt hiermee retailers als H&M en Zara, die zich met H&M Home en Zara Home nadrukkelijk op woonaccessoires richten.

Kruidenier

Hoewel Tesco dit vanuit haar kledingtak F&F doet, blijft het een Britse kruidenier die zich op woninginrichting gaat toeleggen. “Mode doet nu ook woonaccessoires”, zegt F&F Home Chief Executive Jan Marchant tegen het Britse blad Retail Gazette. “Onze kledingklanten willen altijd de jongste trends volgen en zij krijgen geweldige waar voor hun geld, zonder concessies op kwaliteit.”

Het supermarktbedrijf biedt met F&F Home een range van zo’n 1.000 items aan, met een toegankelijke prijsstelling vanaf 50 pence. De ontwerpen zijn niet uitgesproken in kleurstelling en passen in ieders interieur, waarmee F&F Home een brede doelgroep aanspreekt die ook voor de dagelijkse boodschappen naar Tesco gaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!