RetailTech: Creatieve ondersteuning in de keuken en bezorgrobots

RetailTech: Creatieve ondersteuning in de keuken en bezorgrobots

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Shopify, Picnic en Uber Eats.

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week:Picnic, Uber Eats en Shopify.

 

Picnic

In lijn met andere supermarkten heeft ook Picnic de taak op zich genomen om klanten te helpen gezonder en gevarieerder te eten. De online only winkelier voegt hiervoor binnenkort een nieuwe toepassing toe aan haar app waarmee het “makkelijk wordt om te variëren en op slimme wijze vooruit te plannen”, zo luidt het in een aankondiging. Voor zover nu bekend richt de weekplanner zich op creatieve ondersteuning in de keuken van huishoudens doordat de nieuwe optie in de Picnic-app rekening houdt met de persoonlijke wensen van de klant. Terwijl volgens de makers “optimaal gebruik wordt gemaakt van de boodschappen die al in huis zijn en ingrediënten voor recepten slim worden gecombineerd”.

Uber Eats

Na een samenwerking met Serve Robotics vorig zet Uber Eats verder in op robotbezorging. De maaltijdbezorgdienst is voor Los Angeles en omgeving namelijk een nieuw avontuur aangegaan met Coco Robotics. De zelfrijdende wagentjes van deze ontwikkelaar verplaatsen zich over het trottoir. Klanten in het verzorgingsgebied kunnen zelf aangeven of ze een robot het werk willen laten doen of liever een persoon aan de deur krijgen. Uber stipte bij de bekendmaking het duurzame karakter van de robotvloot aan. De partijen zijn zinnens om bij succes ook andere steden van autonome bezorging te voorzien.

Shopify

Om de drempel voor commercie in virtuele werelden te verlagen, test webwinkelplatform Shopify binnenkort een nieuwe checkout in Roblox. Met het plan om dit begin 2025 breder te lanceren. Dit betekent dat ontwikkelaars, ontwerpers en merken die Shopify gebruiken fysieke items direct in hun Roblox-games kunnen verkopen zonder dat shoppers het Roblox-platform hoeven te verlaten. Daarmee is Shopify de eerste commerce-integratiepartner van het platform, dat inmiddels dagelijks bijna 80 miljoen actieve gebruikers kent.

RetailTrends organiseert dit jaar de zevende editie van What's Next in Retail Tech. Onder andere Gordon Smit (Global IT Director van Hunkemöller) komt vertellen over de technologische innovatie binnen zijn bedrijf, trendwatcher Richard van Hooijdonk deelt een kijkje in de toekomst en China tech expert Ed Sander neemt de bezoekers mee in de wereld van Temu. Voor meer informatie, check de website van het evenement: What's Next in Retail Tech 2024

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!