‘Nederlander koopt meer online door gemak’

‘Nederlander koopt meer online door gemak’

Nederlandse consumenten kochten vorig jaar 43 procent van hun producten nog online. Dat is nu 45 procent.

De belangrijkste reden voor de Nederlandse consument om meer online te shoppen is gemak. Dat blijkt uit onderzoek van Descartes naar het sentiment rond thuisbezorging via e-commerce.

Nederlandse consumenten kochten vorig jaar 43 procent van hun producten nog online. Dat is nu 45 procent en wordt in de toekomst vrijwel de helft (49 procent). De redenen voor de toenames zit bij de consumenten in geen moeite doen om pakketten op te halen (58 procent), gewend geraakt zijn aan het gemak zelf (55 procent) en het makkelijke(re) online bestelproces (52 procent).

De onlineklant koopt online vooral kleding en schoenen (74 procent), gezondheids- en schoonheidsproducten (46 procent) en elektronische apparatuur (46 procent).

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!