Websuper Picnic leed vorig jaar in Nederland 78 miljoen euro verlies. Dat blijkt uit de jaarrekening van de Nederlandse vennootschap die enkele dagen geleden bij de KVK is gedeponeerd. RTL Nieuws berichtte er als eerste over.
Vorige maand bleek al dat het verlies op groepsniveau was gestegen van 208,7 naar 220,6 miljoen euro. De omzet nam met 34 procent toe tot 1,2 miljard euro. In Nederland steeg de omzet met 28 procent, tot 796 miljoen euro.
Het verlies in Nederland loopt wel terug. In 2022 belandde de websuper nog ruim 104 miljoen euro in het rood.
Picnic investeert volop in distributiecentra, hubs, bezorgwagentjes en medewerkers. Medeoprichter Michiel Muller benadrukt steevast dat het bedrijf winst zou maken als het met deze investeringen zou stoppen.
In Nederland was Picnic eind vorig jaar op ebitda-niveau winstgevend. Dat was voor het eerst sinds de start in 2015. "Dat betekent dat het model werkt. Dat hebben we al vaker gezegd, maar nu is het waarheid geworden", zei Muller vorige maand tegen RetailTrends.
Reacties 0