Uniqlo is druk bezig met het uitbreiden van zijn Nederlandse winkelbestand. Het Japanse kledingmerk vult sinds kort in Rotterdam zo’n 1.550 vierkante meter aan winkeloppervlakte met tijdloze basics. Ook wordt er aandacht gegeven aan Rotterdamse creatievelingen en kunnen klanten zelf creatief aan de slag gaan.
Het filiaal in Rotterdam is de eerste van 2 nieuwe openingen van het Japanse kledingmerk in Nederland dit najaar. Kort erna opende een tweede filiaal in Amsterdam (Koningsplein). Daarmee loopt de teller van het aantal Nederlandse Uniqlo-winkels op naar 4. Het kledingmerk had al vestigingen in Amsterdam en Den Haag. Wereldwijd heeft het locaties over de hele wereld: van Singapore tot Toronto.
Tekst loopt door onder de beelden.
"Na meer dan 5 jaar actief te zijn geweest in Nederland, voelt dit als het juiste moment om de volgende stap te zetten in onze...
Uniqlo is druk bezig met het uitbreiden van zijn Nederlandse winkelbestand. Het Japanse kledingmerk vult sinds kort in Rotterdam zo’n 1.550 vierkante meter aan winkeloppervlakte met tijdloze basics. Ook wordt er aandacht gegeven aan Rotterdamse creatievelingen en kunnen klanten zelf creatief aan de slag gaan.
Het filiaal in Rotterdam is de eerste van 2 nieuwe openingen van het Japanse kledingmerk in Nederland dit najaar. Kort erna opende een tweede filiaal in Amsterdam (Koningsplein). Daarmee loopt de teller van het aantal Nederlandse Uniqlo-winkels op naar 4. Het kledingmerk had al vestigingen in Amsterdam en Den Haag. Wereldwijd heeft het locaties over de hele wereld: van Singapore tot Toronto.
Tekst loopt door onder de beelden.
"Na meer dan 5 jaar actief te zijn geweest in Nederland, voelt dit als het juiste moment om de volgende stap te zetten in onze bedrijfsuitbreiding", vertelde Benelux-coo Kaman Leung eerder tegen RetailTrends. Het kledingmerk mikt al langer op uitbreiding in ons land. Ook online zet het merk stappen. Zo lanceerde het een halfjaar geleden nog een Nederlandse webshop, en wordt er achter de schermen gewerkt aan een shoppingapp.
Tekst loopt door onder de beelden.
De Rotterdamse brandstore beschikt over een slimme geautomatiseerde click & collect-service en een 'now trending-muur' waarop de favoriete items van het modemerk worden tentoongesteld. Bij de UTme!-service kunnen klanten hun eigen totebag of T-shirt ontwerpen. Daarbij kunnen zij kiezen uit bestaande ontwerpen of zelf iets designen met behulp van een iPad waarna het eindproduct met enkele minuten geprint wordt.
Tekst loopt door onder de beelden.
In dit vlaggenschip werkt het merk graag samen met Rotterdamse creatievelingen en zijn er geregeld limited-editions te vinden. Zo installeerde een lokale chocolademakerij, De Bonte Koe, 2 automaten waar chocoladerepen kunnen worden gekocht. Daarin is het reguliere assortiment te koop, maar ook een speciale Uniqlo-reep met een vulling van matcha.
Tekst loopt door onder de beelden.
Uniqlo staat bekend om zijn basics op het gebied van kleding en accessoires, waaronder de ronde Uniqlo-tas. Volgens het merk moet alles 'clean and classic' zijn. Daarbij zijn trends uit den boze. Denk aan klassieke, tijdloze items die jaren later ook nog stijlvol zijn.