Zo ziet de eerste Britse brandstore van A Fish named Fred eruit

Zo ziet de eerste Britse brandstore van A Fish named Fred eruit

A Fish named Fred steekt de plas over en heeft zijn eerste brandstore in Londen geopend. De winkel bevindt zich in Brent Cross, een overdekte mall in het noordwesten van de stad. 


Het mannenmodemerk was al via 90 multibrandretailers actief in het Verenigd Koninkrijk. “1 van deze retailers is zo succesvol dat hij dat wil uitbreiden naar een compleet winkelconcept. Dus daar liggen zeker kansen”, zei oprichter Rob Schalker eerder tegen RetailTrends.


Tekst loopt door onder het beeld





Via een franchisemodel opende A Fish named Fred eerder al 2 winkels in Bulgarije. In Nederland beschikt de retailer momenteel over 5 winkels, waarvan de laatste 2 afgelopen jaar openden.

A Fish named Fred werd in 2011 opgericht. Schalker ziet...

A Fish named Fred steekt de plas over en heeft zijn eerste brandstore in Londen geopend. De winkel bevindt zich in Brent Cross, een overdekte mall in het noordwesten van de stad. 


Het mannenmodemerk was al via 90 multibrandretailers actief in het Verenigd Koninkrijk. “1 van deze retailers is zo succesvol dat hij dat wil uitbreiden naar een compleet winkelconcept. Dus daar liggen zeker kansen”, zei oprichter Rob Schalker eerder tegen RetailTrends.


Tekst loopt door onder het beeld

A Fish named Fred storefront London

A Fish named Fred London mannequins

Via een franchisemodel opende A Fish named Fred eerder al 2 winkels in Bulgarije. In Nederland beschikt de retailer momenteel over 5 winkels, waarvan de laatste 2 afgelopen jaar openden.

A Fish named Fred werd in 2011 opgericht. Schalker ziet ruimte voor 20 winkels in ons land. Naast de grote steden denkt het bedrijf aan winkels in toeristische, kleine gebieden, zoals Volendam.


Tekst loopt door onder het beeld

A Fish named Fred London


Storytelling en branding zijn belangrijke elementen voor het mannenmodemerk. Het gros van de modemerken kijkt volgens Schalker alleen naar elkaar. Het gevolg: er ontstaat blending in plaats van branding. In deze RetailTrends-podcast gaat de oprichter dieper in op zijn visie en groeiplannen. 

A Fish named Fred London detail

A Fish named Fred London countre

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!