Alibaba neemt afscheid van warenhuisketen Intime

Alibaba neemt afscheid van warenhuisketen Intime

Alibaba Group gaat zijn warenhuisketen Intime verkopen. Het Chinese bedrijf wil zich verder richten op zijn kernactiviteit e-commerce, aldus persbureau Reuters.

Het bedrijf zou in totaal zo’n 1,3 miljard dollar (1,25 miljard euro) verlies boeken door de deal. De verkoop markeert een verdere versnelling van de herstructurering van Alibaba. De kopende partij is Youngor Group, een Chinees kledingbedrijf.

Ceo Eddie Wu kondigde begin dit jaar al aan dat de nieuwe strategie geheel ligt op winstgevende e-commercebedrijfsmodellen. Daarbij wilde het bedrijf al eerder afscheid nemen van de formules Freshippo (‘de Chinese HEMA’) en RT-Mart.

Intime werd in 1998 opgericht in Peking. Het bedrijf heeft warenhuizen in meerdere grote Chinese steden waaronder thuisstad Peking en in Hubei, Sichuan, Anhui en Zhejiang.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!