Infographic: De kracht van kleur in branding

Infographic: De kracht van kleur in branding

Waarom is de branding van Coca-Cola rood en die van Bol blauw? Kleur is een krachtig hulpmiddel in marketing en branding. Bepaalde kleuren kunnen zelfs de merkherkenning met maar liefst 80 procent vergroten.

Kleuren hebben een grote impact op hoe consumenten een merk waarnemen. Ook blijkt uit studies naar kleurenpsychologie dat kleuren emoties kunnen beïnvloeden en daarmee dus ook het gedrag van consumenten.

Door te begrijpen hoe kleur consumenten beïnvloedt, kunnen marketeers meer impactvolle merkervaringen creëren die blijven hangen. Deze infographic van Media Update legt de positieve en negatieve effecten van kleuren uit. 

Waarom is de branding van Coca-Cola rood en die van Bol blauw? Kleur is een krachtig hulpmiddel in marketing en branding. Bepaalde kleuren kunnen zelfs de merkherkenning met maar liefst 80 procent vergroten.

Kleuren hebben een grote impact op hoe consumenten een merk waarnemen. Ook blijkt uit studies naar kleurenpsychologie dat kleuren emoties kunnen beïnvloeden en daarmee dus ook het gedrag van consumenten.

Door te begrijpen hoe kleur consumenten beïnvloedt, kunnen marketeers meer impactvolle merkervaringen creëren die blijven hangen. Deze infographic van Media Update legt de positieve en negatieve effecten van kleuren uit. 

kleurinfographic

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!