Eerste schadeclaim voor Albert Heijn na besmette blauwe bessen

Eerste schadeclaim voor Albert Heijn na besmette blauwe bessen

Albert Heijn is geconfronteerd met een eerste schadeclaim van een klant die een diepvrieszak blauwe bessen kocht waar mogelijk het hepatitis A-virus in zit. Dat meldt Nu.nl.

Het is nog niet bekend hoeveel geld de klant eist. De claim volgt op de recente terugroepactie van de supermarktketen, die klanten waarschuwde voor de besmette kilozakken blauwe bessen uit het vriesvak van het huismerk. 

Albert Heijn adviseerde klanten die ziek werden na het eten van de bessen om naar hun huisarts te gaan en contact op te nemen met het RIVM. Tot nu toe zouden 20 mensen zich hebben gemeld bij de supermarkt met ziekteverschijnselen. Het RIVM houdt rekening met nog veel meer besmettingen.

De supermarktketen waarschuwde afgelopen maandag voor de besmetting. Albert Heijn heeft de producten teruggeroepen en biedt klanten een terugbetaling aan, zelfs als de zakken al geopend zijn. Het is niet duidelijk hoeveel zakken er inmiddels zijn ingeleverd.

Blauwe bessen van andere merken zouden niet besmet zijn met het virus. Albert Heijn was op het moment van schrijven niet bereikbaar voor commentaar.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!