Amazon gaat brillen op sterkte verkopen

Amazon gaat brillen op sterkte verkopen

Duitse klanten hebben de primeur, het is nog niet bekend of de dienst naar andere landen komt.

Amazon is in Duitsland begonnen met de verkoop van brillen op sterkte. Het is nog niet bekend of deze dienst naar andere landen komt, meldt een woordvoerder aan RetailTrends. 

Onder de naam Amazon Optics worden op dit moment duizenden verschillende monturen aangeboden. Het gaat om merken als Adidas, Rodenstock, Hugo, O'Neill en Tommy Hilfiger. 

Nadat klanten een montuur hebben geselecteerd, kunnen ze glazen kiezen. Ze hebben daarbij de keuze uit verschillende glasdiktes, coatings, filters en tinten. Tijdens het bestelproces voeren ze de oogwaarden uit hun brilrecept in. De gepersonaliseerde bril wordt vervolgens binnen 4 tot 11 werkdagen verzonden, alleen binnen Duitsland.

"We weten dat meer dan 40 miljoen mensen in Duitsland al een bril dragen of zouden moeten dragen om hun zicht te verbeteren", zegt country manager Duitsland Rocco Bräuniger. "Daarom hebben we een eenvoudige manier ontwikkeld voor onze klanten om brillen met of zonder sterkte comfortabel en gemakkelijk online te kopen." 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!