Cheese & More opent winkel in Dresden
Gepubliceerd op 11 februari 2025 om 09:00
Cheese & More, de kaaswinkelketen van de Henri Willig Groep, heeft een nieuwe vestiging geopend in het Duitse Dresden. Daarmee zet het Nederlandse familiebedrijf een nieuwe stap in de internationale uitbreiding van zijn winkelnetwerk.
De kaasmaker had al Cheese & More-winkels in Berlijn, Keulen, Münster en Frankfurt en in het Oostenrijkse Salzburg en Wenen. De Henri Willig Groep, onder leiding van managing director Wiebe Willig, heeft in totaal zo’n 38 verkooplocaties in binnen- en buitenland.
'Kaasland' Nederland is nog steeds de belangrijkste markt voor het bedrijf, met meer dan de helft van de winkels. Zo zijn er op eigen bodem enkele brandstores te vinden. Het bedrijf heeft 8 winkels in Giethoorn, Delft en Amsterdam waar de naam ‘Henri Willig’ op de gevel prijkt. Los van deze winkels zijn er inmiddels vooral Cheese & More-locaties te vinden, waar klanten terecht kunnen voor ‘alles rond de kaasplank’.
Willig heeft de ambitie om van Henri Willig een wereldwijd merk te maken waarbij de winkels dienen als uithangbord van het kaasmerk. Dat vertelde hij 2 jaar geleden aan RetailTrends. Met de Cheese & More-formule wilde het bedrijf een herkenbaar concept neerzetten dat de potentie heeft om uit te groeien tot een keten. “We wilden kijken of we een kaascadeau-concept in de markt konden zetten dat ook echt met 1 merk naar buiten treedt”, vertelde Willig eerder in de RetailTrends Podcast.