Moncler ziet winst en omzet verder stijgen

Moncler ziet winst en omzet verder stijgen

Luxemerk Moncler heeft in 2024 zowel de omzet als winst verder zien stijgen. Daarmee onttrekt het Italiaanse modemerk zich aan de neerwaartse spiraal van de luxemarkt.

De omzet van de totale Moncler Group, waar ook Stone Island toe behoort, kwam in 2024 uit op 3,1 miljard euro, 4 procent meer dan de 2,9 miljard euro van een jaar eerder. De winst steeg met 5 procent tot 639,6 miljoen euro.

De omzetstijging van de gehele groep komen vooral door het merk Moncler. De verkopen van het luxemerk stegen met 8 procent tot 2,7 miljard euro. Stone Island, dat ongeveer 13 procent van de omzet op zich neemt, noteerde een daling van 2 procent tot 401,6 miljoen euro.

Moncler had aan het eind van 2024 286 winkels, waarvan de helft (143) zich in Azië bevindt. In de EMEA-regio heeft het Italiaanse modemerk 96 winkels. Stone Island heeft in totaal 90 winkels, waarvan 27 in de EMEA-regio.

Zowel Moncler als Stone Island hebben 1 Nederlandse vestiging, allebei in de PC Hooftstraat in Amsterdam. De merken zijn wel op meerdere plekken te koop waaronder bij de Bijenkorf.

Luxemarkt
De luxemarkt verkeert al langer in zwaar weer. Eerder maakte concurrenten Kering en LVMH al hun cijfers bekend en beide bedrijven noteerden een flinke winstdaling. Ook zagen ze de omzet dalen, omdat de Aziatische markt tegenviel. Moncler lijkt daar, ondanks dat Azië hun belangrijkste markt is, geen last van te hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!