Westfield Mall of the Netherlands heeft in 2024 naar eigen zeggen 15 miljoen bezoekers gehad. Dat is een record voor het winkelcentrum in Leidschendam.
Tussen januari en juni 2024 steeg het aantal bezoekers met 4,2 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2023. In de tweede helft werd een stijging van 3,3 procent gerealiseerd. Die verminderde groei wijt het bedrijf aan de tijdelijke sluiting van de Sijtwendetunnel, een belangrijke verkeersader richting het winkelcentrum.
Mall of the Netherlands breidde in 2024 zijn portfolio uit met onder andere Miniso, Adidas, Labfresh, Le Creuset en Wibra.Ook vestigde de eerste Madame Coco zich in Nederland in Leidschendam. Retailers zoals Nike en Rituals vergrootten hun filiaal in het winkelcentrum. Voor 2025 staan nieuwe openingen van Steve Madden, The North Face en Only and Sons gepland.
Unibail-Rodamco-Westfield
Unibail-Rodamco-Westfield, eigenaar van het winkelcentrum beheert 71 winkelcentra in 12 landen, waaronder 39 met het Westfield-merk. De winkelcentra van het bedrijf noteerde een omzet van ruim 2 miljard euro, 2,1 procent meer dan het jaar ervoor. De Nederlandse markt wordt in de cijfers niet apart uitgelicht.
Reacties 0