Het Spaanse mode- en beautyhuis Puig, het moederbedrijf van onder meer Paco Rabanne en Jean Paul Gaultier, heeft weer een recordjaar achter de rug. Zowel de omzet als de winst viel nog niet eerder zo hoog uit.
De omzet bedroeg bijna 4,8 miljard euro, 11 procent meer dan in het jaar ervoor. De brutowinst (aebita) steeg met 12,3 procent tot 969 miljoen euro. De omzet steeg in alle geografische gebieden, maar het meest in de EMEA-regio (+12,8 procent). In de grootste afzetmarkt van Puig kwam de omzet uit op 2,6 miljard euro.
Puig is een luxemerk dat actief is in 150 landen. Hoewel veel merken uit deze branche het lastig hebben, zijn er ook concurrenten die het vergelijkbaar goed doen. Zo zag het Italiaanse modehuis Moncler omzet en winst stijgen en presteert ook Hermès nog altijd sterk. Vooral de traditionele grootmachten LVMH en Kering kennen matige tijden.
Reacties 0