Puma ziet omzet voor derde jaar op rij stijgen

Puma ziet omzet voor derde jaar op rij stijgen

Puma heeft zijn omzet in 2024 voor het derde jaar op rij zien groeien. Het sportmerk noteerde een omzet van 8,8 miljard euro (+4,4 procent). De nettowinst daalde met 7,6 procent van 305 miljoen euro naar 281,6 miljoen euro.

De hogere omzet is te danken een groei in alle regio’s, productcategorieën en verkoopkanalen. De dtc-omzet steeg met 16,6 procent naar 2,4 miljard euro. De online verkoop nam met 21 procent toe, terwijl de omzet in eigen winkels met 14 procent groeide. De nettowinstdaling is vooral te wijten aan hogere operationele kosten en negatieve valuta-effecten. De operationele winst (ebit) bleef stabiel op 622 miljoen euro.

De sterkste groei werd behaald in de Amerika’s, waar de omzet met 7 procent toenam naar 3,5 miljard euro. De EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) groeide met 2,1 procent naar 3,5 miljard euro, gedreven door een sterke vraag in Europa en Oost-Europa. In Azië-Pacific steeg de omzet met 3,8 procent naar 1,8 miljard euro.

Prognose 2025
Voor 2025 verwacht Puma een omzetgroei in de lage tot middelhoge enkelcijferige range. Het bedrijfsresultaat wordt geschat tussen de 670 miljoen en 750 miljoen euro, mede door investeringen in digitale capaciteiten, nieuwe winkels en merkzichtbaarheid.

In 2023 kondigde Puma een reorganisatie aan. Na een aantal wisselingen in de top werd vorig jaar september ook een nieuwe cfo benoemd. Markus Neubrand nam het stokje over van Huber Hinterseher, die het bedrijf na bijna 20 jaar verliet. Voor zijn aantreden bij Puma werkte Neubrand onder meer als cfo bij Guess en bij het luxemodemerk MCM Worldwide. Ook stond hij een tijdje in deze functie aan het roer bij Hugo Boss.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!