Tupperware keert terug in Europa

Tupperware keert terug in Europa

Tupperware, bekend van de opbergbakjes, keert terug in Europa. Een Franse ondernemer wil het merk in april herlanceren in Frankrijk, België, Duitsland, Italië en Polen. Dat meldt het Belgische persbureau Belga.

Het Amerikaanse bedrijf ging in september vorig jaar failliet en werd een maand later door schuldeisers gered. Een groep kredietverstrekkers telde er een bedrag van omgerekend 21,8 miljoen euro voor neer. Het bedrijf besloot zich volgens Belga terug te trekken uit alle 67 landen waarin het actief was, op 8 na. Ook trok het productie- en distributievergunningen in heel Europa in.

De ondernemer die het merk in Europa wil terugbrengen, is Cédric Meston. De medeoprichter van het plantaardige voedingsmerk HappyVore zei op een persconferentie in Parijs dat hij 100 procent van Tupperware Frankrijk heeft gekocht. Hij neemt dat bedrijf over met 2 andere ondernemers en zal samenwerken met het huidige managementteam.

Het is nog niet duidelijk of de Tupperware-fabriek in het Belgische Aalst, die in januari faillissement aanvroeg, ook deel uitmaakt van het doorstartplan. 

Reacties 1


26 mrt, 15:17

Good that we keep it

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!