Mango rolt Home-concept verder uit met nieuwe winkels

Mango rolt Home-concept verder uit met nieuwe winkels

Woonwinkelconcept Mango Home gaat uitbreiden. Na de eerste winkel, die vandaag zijn deuren opent in Barcelona, staan dit jaar vestigingen in Madrid, Zaragoza, Bilbao en een tweede locatie in Barcelona op de planning.

De vestiging in Barcelona is voor Mango Home de eerste zogenoemde stand-alone winkel. Het merk was al in 34 markten online actief, voornamelijk in Europa en de Verenigde Staten. Het werd in 2021 gelanceerd om de 'Mediterrane lifestyle' niet alleen in kleding, maar ook in interieur over te brengen.

De van oorsprong fashionketen Mango zet met het nieuwe concept nog verder in op fysieke winkels. “We willen dat klanten plezier beleven aan het inrichten van hun huis en onze producten ervaren als een weerspiegeling van hun eigen stijl en persoonlijkheid”, aldus Nuria Font, die de Home-divisie aanstuurt.

Mango breidt ook zijn aantal modewinkels uit, onder meer in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Daarnaast verdubbelde het bedrijf ook zijn aantal fysieke winkels van het concept Mango Teen in 2024.

Lees meer over waarom modemerken hun eigen Home-formules lanceren in het artikel Van catwalk naar woonkamer: fashionretailers betreden de interieurmarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!