Moederbedrijf Albert Heijn en Bol ziet omzet en winst stijgen

Moederbedrijf Albert Heijn en Bol ziet omzet en winst stijgen

Ahold Delhaize zag in het eerste kwartaal zowel de omzet als de winst stijgen. Dat was vooral te danken aan sterke prestaties in Europa.

De omzet van het moederbedrijf van onder meer Albert Heijn, Bol, Etos en Gall & Gall groeide met 5 procent naar 23,3 miljard euro. In de VS, goed voor bijna 60 procent van de omzet, was er een groei van 1,8 procent. In Europa nam de omzet met 10,1 procent toe. De nettowinst kwam op 554 miljoen euro uit, tegen 513 miljoen een jaar eerder.

In de VS drukte de sluiting van 33 onrendabele Stop & Shop-vestigingen op het resultaat. Bovendien besloot Ahold Delhaize daar prijzen te verlagen 'om daar groei te versnellen'. In Europa profiteerde het van de overname van zo'n 1.700 Profi-supermarkten in Roemenië. Daarentegen had het supermarktconcern last van het stopzetten van de tabaksverkoop in Nederland en België.

De onlineverkopen, waaronder die via Bol, stegen met 13,7 procent naar ruim 2,5 miljard euro. In de VS groeiden ze sterker dan in Europa.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!