Het Franse luxemerk Dior is het nieuwste doelwit in een reeks cyberaanvallen op grote retailers. Volgens het modehuis zijn bij het datalek persoonlijke gegevens buitgemaakt. Dat melden verschillende Chinese media.
In een bericht aan klanten schrijft Dior volgens de bronnen: “Op 7 mei 2025 hebben we vastgesteld dat een externe partij ongeautoriseerd toegang heeft gekregen tot een van onze databases. We hebben direct maatregelen genomen om dit incident te beperken, waaronder het blokkeren van deze toegang.”
Volgens het bedrijf zijn geen financiële gegevens zoals bank- of creditcardinformatie buitgemaakt. Wel is er toegang geweest tot contactgegevens, aankoopinformatie, voorkeuren en andere persoonlijke data die klanten met Dior hebben gedeeld.
Vermogende klanten
Het lek richtte zich vooral op de Chinese markt en het lijkt dat gegevens van enkele van de meest vermogende klanten zijn ingezien. Dat maakt getroffen consumenten mogelijk extra kwetsbaar voor phishing en andere vormen van fraude. Dior adviseert klanten dan ook 'alert te zijn op verdachte communicatie en geen gevoelige informatie te delen met onbekende bronnen'.
De hack bij Dior volgt kort op een reeks cyberaanvallen in het Verenigd Koninkrijk. Zo kampt Marks & Spencer nog altijd met grote problemen door een aanval die leidde tot het stilleggen van de webwinkel. Gisteren werd bekend dat bij de aanval ook persoonlijke klantgegevens zijn buitgemaakt. Ook supermarktketen Co-op en warenhuis Harrods werden onlangs getroffen, al lijkt de impact bij de laatste beperkt.
Reacties 0