Opnieuw een cyberaanval: Adidas meldt datalek

Opnieuw een cyberaanval: Adidas meldt datalek

Adidas heeft een melding gemaakt van een datalek. Hackers zijn binnengedrongen bij een externe klantenserviceprovider en maakten persoonlijke gegevens van klanten buit.

Het gaat voornamelijk om contactgegevens van consumenten die in het verleden contact hebben opgenomen met de klantenservice van het sportmerk. De getroffen gegevens bevatten geen wachtwoorden, creditcardgegevens of andere betaalgegevens. Adidas zegt bezig te zijn met het informeren van mogelijk getroffen consumenten.

“We hebben onmiddellijk stappen ondernomen om het incident in te perken en zijn een uitgebreid onderzoek gestart”, aldus Adidas. Het bedrijf werkt daarbij samen met ‘toonaangevende experts op het gebied van informatiebeveiliging’.

Cyberaanvallen
Adidas is hiermee het nieuwste doelwit in een reeks cyberaanvallen op grote retailers. Zo werden de online activiteiten van Marks & Spencers platgelegd en werden hierbij persoonlijke klantgegevens gestolen. Ook supermarktketen Co-op en warenhuis Harrods kregen recent te maken met soortgelijke incidenten.

Daarvoor werden er bij een aanval op de Amerikaanse tak van Ahold Delhaize ook persoonsgegevens van medewerkers van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall buitgemaakt. Ook Carrefour kreeg te maken met een datalek bij zijn Belgische telecomdienst, Carrefour Mobile.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!