Jumbo wordt van alle supermarkten het best gewaardeerd door de consument. Dat blijkt uit het Zomerrapport 2006 van onderzoeksbureau GfK. Een half jaar geleden bekleedde Jumbo nog de derde plaats in de lijst.

GfK-directeur Joop Holla: “Over tien jaar gezien is Jumbo het meest constant. Zelden staan ze buiten de top drie, en nu voor de achtste keer op één. Het knappe is dat Jumbo alsmaar nieuwe winkels opent en dat dat geen negatieve invloed heeft op de waardering van de klant. De prestaties op de winkelvloer blijven blijkbaar hoogstaand.”

Albert Heijn duikelde uit de top tien. Stond het een half jaar geleden nog op de vijfde plaats, nu bekleedt het de elfde positie. Vooral het prijsimago heeft zich de afgelopen maanden niet verbeterd. Holla: “Het is niet zo dat AH veel slechter is geworden, maar anderen – zoals Deen, Dirk van den Broek en Nettorama – zijn juist béter geworden.” De top vijf bestaat behalve Jumbo uit Poiesz, Jan Linders, Plus en Deen.