Labfresh haalt geld op voor retailexpansie
Gepubliceerd op 16 september 2025 om 14:10
Labfresh wil 600.000 euro ophalen met een nieuwe investeringsronde voor de uitbreiding van zijn winkelnetwerk. Het merk, bekend van geur- en vlekwerende kleding, richt zich op de opening van nieuwe flagshipstores en shop-in-shops in Nederland en Denemarken, meldt medeoprichter Kasper Brandi Petersen.
Investeerders kunnen obligaties kopen met 7 procent jaarlijkse rente en volledige aflossing in 4 jaar. Op de eerste dag is er bijna 190.000 euro opgehaald.
Het kledingmerk gaat naar eigen zeggen nu de volgende groeifase in. In de komende 12 maanden wil het 2 nieuwe flagshipstores en 5 shop-in-shops openen in Denemarken en Nederland. Labfresh versterkte onlangs het team met Thomas Haverberg (ex-Ecco) en Daniel Wellington, als hoofd retail & wholesale die de transformatie gaat leiden. Daarmee is het naar eigen zeggen 'klaar om jarenlange vraag om te zetten in een krachtige Europese retail footprint'.
'Retail stimuleert de online verkoop'
Labfresh heeft nu 3 winkels. Deze hebben zich bewezen tot 'loyaliteits- en winstgevendheidsdrijvers', schrijft Labfresh op zijn website. "We hebben bevestigd dat retail de online verkoop niet schaadt, maar juist stimuleert."
Het merk maakt zo'n 8 jaar gebruik van crowdfunding. Met deze nieuwe ronde staat de teller op 9. Eerder dit jaar haalde het nog 1 miljoen euro op voor de lancering van de nieuwe damescollectie. In totaal heeft het 1.335 investeerders. Een aantal van hen bezit aandelen en investeert voor de lange termijn. Anderen krijgen ieder jaar een geldbedrag terug.
Zo werd er eerder 800.000 euro geleend om de 3 winkels in Nederland te openen. In november was hiervan 700.00 euro terugbetaald, meldt het bedrijf. "Daardoor hebben we de soliditeit om nieuwe leningen uit te geven."
Labfresh maakt geur- en vlekwerende kleding. Het bedrijf werd in 2017 opgericht door Kasper Brandi Petersen en zijn partner Lotte Vink. RetailTrends riep in 2019 het kledingmerk uit tot een van de 10 RetailRookies.