Mango getroffen door cyberaanval
Gepubliceerd op 15 oktober 2025 om 08:58
Mango is getroffen door een cyberaanval waarbij klantgegevens zijn buitgemaakt via een externe dienstverlener. Dat meldt het Spaanse medium Modaes.
Ook Nederlandse klanten zijn getroffen door het datalek. Volgens het modebedrijf gaat het om gegevens die werden gebruikt voor marketingcampagnes, zoals voornaam, land, postcode, e-mailadres en telefoonnummer. De retailer benadrukt dat er geen gevoelige gegevens zijn gestolen, zoals bankinformatie, creditcardnummers, identiteitsbewijzen of wachtwoorden. Mango heeft zijn klanten inmiddels geïnformeerd en adviseert hen alert te zijn op verdachte e-mails of telefoontjes.
De cyberaanval heeft volgens de Spaanse retailer geen gevolgen voor de bedrijfsvoering. De infrastructuur en interne systemen van Mango zouden niet zijn aangetast.
Mango is niet de enige retailer die dit jaar met een cyberaanval te maken kreeg. Eerder werden onder meer Harrods, Marks & Spencer, de Franse supermarktketen Auchan en Ahold Delhaize getroffen. Bij Harrods werden gegevens van circa 430.000 klanten buitgemaakt, en ook bij de Amerikaanse tak van Ahold Delhaize zouden mogelijk persoonsgegevens van medewerkers van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall zijn gelekt.