Albert Heijn en Jumbo breiden samenwerking met receptenwebsites uit
Gepubliceerd op 21 oktober 2025 om 10:30
Albert Heijn en Jumbo breiden hun samenwerking met receptenwebsites uit. Vanaf deze maand zijn koopknoppen beschikbaar op 56 foodblogs, waarmee consumenten ingrediënten direct aan hun online winkelmandje kunnen toevoegen.
De deelnemende receptenwebsites, waaronder Leuke Recepten, Eef Kookt Zo, Uit Paulines Keuken en Chicks Love Food, genereren samen meer dan 400 miljoen pageviews per jaar. Daarmee vertegenwoordigen ze volgens Food Influencers United, die de samenwerking faciliteert, naar schatting 90 procent van al het onafhankelijke online receptverkeer in Nederland.
De samenwerking tussen supermarkten en foodblogs begon in 2021 met een pilot op 10 websites. Het succes daarvan leidde tot de huidige landelijke uitrol. "Gezond eten begint met inspiratie. Via deze samenwerking helpen we mensen om die inspiratie direct om te zetten in een gevuld winkelmandje", aldus Albert Heijn.
Daarnaast nemen zowel Jumbo als Albert Heijn deel aan het door Food Influencers United ontwikkelde nieuwe platform Zesty, waarbij consumenten hun online kookinspiratie direct kunnen shoppen. Met Zesty kunnen gebruikers recepten van TikTok, Instagram, Pinterest of van hun favoriete websites opslaan, bundelen en omzetten in een boodschappenlijst of bestelling.