De Oranjekoorts in ons land neemt steeds ernstiger vormen aan. Dat blijkt uit de ‘Oranje Food Thermometer "Oranjekoorts"’ van GfK. Het onderzoeksbureau stelde een mandje samen met verschillende oranjeproducten. In week 18 kocht nog maar 3,1 procent van de Nederlanders een product uit dat mandje, een week geleden was dat percentage al opgelopen tot 9,3. Vorige week (week 24) heeft echter meer dan één op de tien landgenoten een oranjeproduct uit het mandje afgerekend bij de kassa.
Opvallende trends hierbij: de afgelopen week kochten vooral huishoudens met kinderen dergelijke WK-artikelen. In de Randstad slaat de Oranjekoorts het hevigst toe. Het meest gekochte oranjeproduct was in week 24 overigens Pringles-chips met speciale WK-hoed. Het zoutje verdrong daarmee de WK Barbequesauzen van Calvé van de eerste plaats.
Heeft u zelf leuk, opvallend of verrassend WK-retailnieuws? Dan maakt u kans op abonnement op RetailTrends. De beste inzending wordt namelijk beloond met een jaarabonnement op het maandblad RetailTrends, informatiebron voor professionals in retail, ter waarde van 195 euro excl. BTW. Voor de op één na leukste inzending ligt altijd nog een halfjaarabonnement klaar. Insturen kan via de rubriek My RetailNews op het Forum van RetailNews.nl. Schrijf uw nieuws, vul uw naam en e-mailadres in, en wie weet vindt u na afloop van het WK wel een jaar lang iedere maand RetailTrends op uw deurmat.
10,1% koopt oranjeproducten
Gepubliceerd op 20 juni 2006 om 00:00
Reacties 0