Door het succes van de WK-premium Leeuwenhose overweegt Bavaria een eigen modelijn te beginnen. Die zou moeten bestaan uit handschoenen, truien en oorwarmers. Vooral in het buitenland ontstaat de laatste tijd een sterke vraag naar de oranje broek met staart.

Directeur Peer Swinkels: ”We verschepen momenteel ladingen vol broeken naar de VS. De Amerikanen dragen de Leeuwenhose als een casual broek. Onvoorstelbaar en niemand schaamt zich ervoor.”

De vraag in het buitenland wakkerde aan toen het verbod dat de Fifa, de wereldvoetbalbond, uitsprak op het dragen van de broek in de WK-stadions. Bavaria is namelijk geen officiële sponsor van het toernooi, concurrent Budweiser wel. “We hebben in de VS, Nieuw-Zeeland, China en Japan alle kranten en nieuwszenders gehaald”, aldus de directeur van de Brabantse brouwer.

Ook in de (eventuele) nieuwe kledingstukken zal de kenmerkende staart een belangrijke rol spelen. “We hebben wereldwijd het modelrecht van de staart geclaimd, stelt Swinkels.