16% meer nettowinst Sligro Food Group

Sligro Food Group heeft in de eerste zes maanden van dit jaar zowel de winst als de omzet zien stijgen. De winstpercentages liggen echter flink uiteen. De nettowinst nam fors toe, met liefst zestien procent, tot 21,8 miljoen euro. De omzet groeide met een bescheiden halve procent tot 757 miljoen euro. Wordt er alleen naar de foodretailactiviteiten gekeken, dan bleef de omzet zo goed als stabiel op 212 miljoen euro. De groei is echter te danken aan de foodserviceactiviteiten, die met 536 miljoen euro 0,8 procent meer omzet boekten dan een jaar geleden.

“Gedurende de eerste helft van 2006 trok de omzet geleidelijk aan, mede als gevolg van het succes van onze investeringen in de VEN-vestigingen”, aldus een verklaring van Sligro. “Inversco is gedurende vier weken in de consolidatie betrokken en heeft daardoor tevens enige invloed op de samenstelling van de resultaten.”

Het concern verwacht voor de tweede helft van 2006 nog gunstiger marktomstandigheden op foodservicegebied. “De marktomstandigheden bij foodretail zijn minder eenduidig door de grote herschikkingen die in de Nederlandse markt zullen plaatsvinden. Door de overname van Edah, samen met Sperwer, zal er “sprake zijn van enige aanloopverliezen voor geconverteerde winkels en van financieringskosten over onze inbreng.” Die kosten zullen tachtig miljoen euro bedragen, denkt Sligro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends en mis niets!

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!