Intelligent etiket geeft rijpheid peer aan

Fruitveiling Profruco uit Sint-Niklaas komt als eerste in België met het intelligente etiket ''Ripesense'' op de verpakking van peren. De indicator op de verpakking geeft de rijpheid van de peer aan. De consument kan op die manier kiezen hoe rijp hij zijn peren wil. De gepatenteerde technologie werd een aantal jaren geleden in Nieuw-Zeeland ontwikkeld en is al een groot succes in de Verenigde Staten en Canada.

De indicator op de verpakking reageert op de aroma's die vrijgegeven worden door de peer gedurende het rijpingsproces. De verpakking van Profruco zijn voorzien van drie kleuren. Rood staat voor een krokante, harde peer, oranje voor een peer met een fruitige smaak en geel voor een zeer sappige peer. Voorwaarde is wel dat de verpakking gesloten blijft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!