Nieuwe naam Hunkemöller ‘verwarrend’

Ruim twee jaar na het afketsen van de naam Seza heeft de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller eindelijk een nieuwe naam: Bodique. De naamgeving is niet overal juichend ontvangen. Platenwinkelketen Boudisque is ‘not amused’.

Hunkemöller zoekt al jaren naar een naam die internationale uitbreiding mogelijk maakt. ‘In landen als Frankrijk kan men de naam niet uitspreken en geeft het geen associatie met vrouwelijkheid en elegantie’, zegt brandmanager Michele Iacovitti.

Volgens Richard van der Veen, eigenaar van de platenketen Boudisque is de nieuwe naamgeving verwarrend. ‘Het wordt er niet duidelijker op voor het winkelend publiek. We hebben onze naam niet voor niets gedeponeerd.’ Iacovitti voorziet echter geen problemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!