Goede folder bevat duidelijke boodschap

Het verspreiden van een goede, pakkende en informatieve folder kan een goede manier zijn om succes te boeken. Er is een aantal belangrijke voorwaarden waar een goede folder aan moet voldoen. Ten eerste is het essentieel om na te gaan wie de beoogde doelgroep is, welke punten van het eigen product onder de aandacht gebracht dienen te worden (prijs, kwaliteit, service) en hoe de folder wordt uitgevoerd. Het is raadzaam om deze zaken zwart op wit te zetten, ook als de folder in eigen beheer wordt geproduceerd, zodat hier altijd op kan worden teruggevallen. De inhoudelijke boodschap van de folder hangt uiteraard af van de beoogde doelgroep. Ook de toon (populair, zakelijk, joviaal) wordt grotendeels hierdoor bepaald. In alle gevallen is het echter belangrijk om snel ter zake te komen. De kernboodschap dient duidelijk onder de aandacht gebracht te worden, bij voorkeur met behulp van korte zinnen. Hoe ingewikkelder het taalgebruik, hoe groter de kans dat de folder linea recta in de prullenbak verdwijnt. Teneinde de consument te stimuleren om de folder te bewaren, zou het een idee kunnen zijn om hier waardevolle informatie (tips, telefoonnummers, adressen) in te zetten of bijvoorbeeld een waardebon toe te voegen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!