Beiersdorf boekt omzetrecord dankzij nieuwe crèmes

De Duitse fabrikant Beiersdorf, producent van onder meer Nivea-crème en Hansaplast-pleisters, heeft het afgelopen jaar een recordomzet geboekt door de toenemende vraag naar lichaamverzorgingsproducten.

Het Duitse bedrijf heeft het afgelopen jaar flink ingegrepen om de winstgevendheid te vergroten. Zo worden fabrieken en pakhuizen gesloten om kosten te drukken. Ook schrapt Beiersdorf banen bij zijn vestiging in Almere. Verder zijn er nieuwe producten op de markt gebracht met hogere marges, zoals de anti-rimpelcrème DNAgen en Brilliant Blonde-shampoo. Deze maatregelen lijken zich nu al uit te betalen. De operationele marge zonder buitengewone posten groeide van 11,1 procent in 2005 naar 11,5 procent in 2006. Het nettoresultaat buiten eenmalige posten steeg met bijna vijftien procent. De omzet van Beiersdorf groeide in 2006 met 7,2 procent tot 5,1 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!