Etikettenjungle verwart Britse consument

Verschillende initiatieven om de Britse consument te informeren over gezonde en ongezonde voeding veroorzaken grote verwarring.
Het adviesorgaan FSA ontwikkelde de ‘verkeerslichtsignalering’ voor goed (groen) en slecht (rood) voedsel. De meeste supermarkten gebruiken dit systeem. Grote voedselfabrikanten als Nestlé, Kellogg en Unilever en de grootste Britse supermarkt Tesco gebruiken echter een eigen variant. Hierbij staan op het etiket voedingswaarden vermeld. De waardering ‘goed’ of ‘slecht’ wordt daarbij niet vermeld.
De FSA kan als adviesorganisatie geen etikettering afdwingen. Premier Blair had de voedingsindustrie met wetgeving gedreigd. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!