De omzet van Albert.nl, de bezorgdienst van supermarktketen Albert Heijn, groeide in 2006 met 25 procent. Die groei werd voornamelijk behaald binnen de bestaande aflevergebieden, waarmee Albert.nl 65 procent van de Nederlanders kan bereiken. Desondanks is de bezorgdienst nog niet winstgevend, zegt Angélique Wouters, sinds augustus formulemanager van Albert.nl.
De formule zit nog steeds in de aanloopfase en is nog altijd niet volwassen in een jonge en lastige business. Maar de ontwikkelingen laten zien dat steeds meer consumenten vertrouwd raken met het kopen via internet, aldus Wouters. In het kader van de efficiency is het minimumbedrag per bestelling per 1 december verhoogd van 50 naar 60 euro. Dat is circa de helft van de gemiddelde bestellingsgrootte.
Het percentage vers binnen de omzet is in vijf jaar tijd gegroeid van 25 naar 42 procent. Het hoge percentage vers wordt door Wouters gezien als een blijk van vertrouwen. ‘In de supermarkt kan de klant zelf zijn verse producten, zoals groente en fruit, uitzoeken. Bij Albert.nl is dat niet mogelijk. Toch is het aandeel vers in de bestedingen flink gestegen’, aldus Wouters.
Albert.nl nog niet winstgevend
Gepubliceerd op 16 januari 2007 om 00:00
Reacties 0