Nederlander kijkt langer tv

Nederlandse consumenten hebben in 2006 gemiddeld 197,0 minuten per dag tv gekeken. De kijktijd bedroeg in 2005 nog 194,6 minuten. Dat blijkt uit het Jaarrapport 2006 van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) dat dinsdag is verschenen.

Hoewel Talpa niet het succes was als verwacht, leidde de komst van de nieuwkomer wel tot een licht teruglopend marktaandeel van de drie grote marktpartijen. Het marktaandeel van de Publieke Omroep bedroeg in 2006 over de gehele dag gezamenlijk gemiddeld 32,8% (33,2% in 2005). RTL Nederland behaalde een marktaandeel van 23,1% (was 23,5%) en SBS Nederland 16,9% (in 2005 17,2%). Talpa behaalde een marktaandeel van 4,4% over de gehele dag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!